Mi történik, ha nem alszol eleget?

Szív egészsége és alvási pozíciók. Nem csak az fontos, hogy mennyit, hanem az is, milyen pózban alszunk.

Itt az alvópózok rangsora Végre!

szív egészsége és alvási pozíciók

Itt az alvópózok szív egészsége és alvási pozíciók Kapcsolódó tünetek: alvászavar Az alvás életünk nélkülözhetetlen eleme, ami egyszerre van jó hatással a súlyunkra, az agy megfelelő működésére, az immunrendszer megfelelő védelmi funkcióira és a szívünk egészségére is.

A pihentető alvás javítja a memóriát, csökkenti a rák kialakulásának kockázatát, illetve küzd a depresszió és a szervezetben kialakult gyulladások ellen. Fontos tudni, hogy naponta szív egészsége és alvási pozíciók hat-hét órát érdemes kényelmesen, fekvő pozícióban aludnunk, hogy az alvással járó pozitív hatások érvényesülhessenek.

Értékünk az egészség - Alvás, alvászavarok

Az alvás hossza azonban nem az egyetlen faktor, ami a jótékony hatásokhoz elengedhetetlen. A megfelelő pozíció kiválasztása is legalább oly fontos. A kényelmetlen alvás, mely során az izmaink nem tudnak megfelelően ellazulni, hozzájárulhat alvászavarok, fejfájás, izomgörcsök vagy keringési zavarok kialakulásához.

Az alvás minőségét számos körülmény ronthatja: az álomba szenderülés előtti intenzív ingerek, az elektronikai eszközök kék fénye, a zavaró hanghatások mind-mind hátrányosan befolyásolják az éjszakai nyugalmat. Az alvásterapeuták szerint az alvásminőség javítása és az éjszakai megébredések elkerülése érdekében arra is oda kell figyelni, hogy az ember milyen ágyban, milyen matracon, és nem utolsósorban milyen testhelyzetben merül álomba.

Emiatt igyekezzünk fekvő pozícióban, kényelmes, de biztosan tartó matracon aludni, a testünkhöz igazított párnával. Érdemes ismernünk azt is, hogy fekvő helyzetben milyen hatások érik a testünket, illetve melyik pozíció a legoptimálisabb szervezetünk számára.

Honnan tudod, hogy jó alváshigiénés szokásokat gyakorolsz-e?

Bár felmérések szerint emberből csak 8 alszik a hátán, ez a test számára legmegfelelőbb alvópóz. Ez a testhelyzet alkalmas arra, hogy a fej, a nyak és a gerinc semleges pozícióba kerüljön, ezzel lehetővé téve a tökéletes pihenést.

Létrehozva:

A háton történő alvás elősegíti a testrészeinkre nehezedő nyomás csökkenését is. Nem mindenkinek ajánlott ez az alvópóz.

  • Ennyire sokat számít hogy háton vagy oldalt fekve alszik! - EgészségKalauz
  • Legjobb vitaminok és ásványi anyagok a szív egészségéhez
  • Hipertónia üzenet i

Légzési nehézségekkel küzdők számára, egészségügyi tippek szívfájdalmakra azoknak, akik sokat horkolnak, érdemes más pozíciót felvenniük esténként. Oldalfekvés során a felső testünk és a lábaink egyenesek, ami jótékony hatással van a horkolásra, illetve a nyak- és hátfájdalom elkerülésére.

szív egészsége és alvási pozíciók

Alvási apnoé esetén is ez az alvópóz javasolt. Hátránya lehet, hogy elősegíti a ráncok kialakulását, hiszen az arcunk egyik oldala mindig a párnához nyomódik. A felnőtt lakosság nagy része magzatpózban alszik el esténként, ami jót tesz a keringésnek, illetve a krónikus horkolók és a terhes nőknek is ajánlott.

szív egészsége és alvási pozíciók

Ebben a pozícióban a szervek kevésbé nyomódnak egymásnak. Azonban az ízületi panaszokkal élők számára nem ajánlott, mert könnyen elgémberedhetnek a végtagok.

  • Végre! Itt az alvópózok rangsora | BENU Gyógyszertár
  • Mint az aescuzan magas vérnyomás esetén
  • Alacsony testzsír és a szív egészsége

Az összes alvópóz közül a hason fekvés a legkevésbé ajánlott, hiszen ilyenkor nagy nyomás nehezedik a szervekre, az ízületekre és az izmokra.

Különösen sokszor fordulhat elő fej -és nyakfájás ébredés után.

szív egészsége és alvási pozíciók