A szívünknek nincs olyan, hogy túl sok mozgás | hu

A testmozgás hatása a szív egészségére

Komolyan sportol? Mérje fel a szív-érrendszeri kockázatot! Origo Holott a nagyobb kihívások, például egy sportági verseny előtt és az edzések során is fontos lenne a kardiológiai kontroll.

Különböző mozgásformák hatásai

Az amatőr és a profi sportolóknak is ajánlott vizsgálatokról dr. Sztancsik Ilona, a KardioKözpont kardiológusa, sportorvos, aneszteziológus, intenzív terapeuta beszélt. Problémák a terhelés során A rendszeres mozgás növeli az állóképességet, segít a fittség megőrzésében és számos egészségügyi probléma kialakulását megelőzi, sőt a gyógyuláshoz is hozzájárul.

Aki a testmozgás hatása a szív egészségére, egészséges - vélhetjük ezek alapján.

a testmozgás hatása a szív egészségére

Miért van szükség mégis a hobbi- és élsportolók rendszeres kardiológiai szűrésére? A legfőbb indok, hogy számos öröklött vagy szerzett szívbetegség sokszor nem okoz tüneteket mindaddig, amíg intenzív terhelésnek nem tesszük ki szervezetünket.

Ilyen például a koszorúér betegség, a szívizom-elfajulás, a billentyűbetegségek, a kisebb-nagyobb fejlődési rendellenességek, szívritmuszavarok, vezetési zavarok.

Mozgás hatása az egészségre

A sportkardiológia lényege, hogy kiszűri és azonosítja az összes olyan tényezőt, ami sportolás közben szív-érrendszeri szempontból veszélyt jelenthet az egészségre. Miben különbözik a sportkardiológia a kardiológiától?

a testmozgás hatása a szív egészségére

Az eredményeket ezekben az esetekben speciálisan, személyre szabott módon, az adott sportág függvényében kell értelmeznie a sportkardiológiában jártas szakorvosnak.

A jól edzett személyek EKG eredménye is eltérést mutathat az egészséges, de nem sportolókéhoz képest — ismerteti dr.

  1. Magas vérnyomás tünetei jelei
  2. Lassú szív - tovább él! - EgészségKalauz
  3. Vérnyomásmérés csuklón
  4. Vélemények a magas vérnyomás magnéziummal történő kezeléséről
  5. Hogyan kell kezelni a magas vérnyomást időseknél
  6. Miért mozogjunk?
  7. A szívünknek nincs olyan, hogy túl sok mozgás | hu
  8. A fizikai aktivitás alapvető fontosságú egészségünk fenntartásához, hiszen rendszeres testmozgással számos szervi betegség kialakulása megelőzhető, kezelhető.

Sztancsik Ilona, a KardioKözpont kardiológusa, sportorvos, aneszteziológus, intenzív terapeuta. Edzés hatására a szív és az izom is fejlődik, de nem biztos, hogy egymáshoz viszonyítva megfelelő ütemben.

Gyuri bácsi a szív- és érrendszeri betegségekről

Ha az izomzat tömege túl gyorsan növekszik, akkor a szívet túlterheli, és az képtelen lesz elegendő vért forgatni. Viszont, ha a szív izomzat növekszik túl gyors ütemben a szívkoszorúér hálózat fejlődéséhez képest, akkor a szív izomzat nem kap elegendő utánpótlást a munkavégzéshez.

EXTRA AJÁNLÓ

Ez teljesítménycsökkenést, és komoly egészségügyi veszélyt okoz! A fent említett okok miatt érdemes sportorvosi kontroll alatt végezni a kondicionális képességek fejlesztését.

A szívizomzat erősödését tehát egyenes ütemben követi a hajszálerek kialakulása, így a megnövekedett tömeget több ér ugyanolyan hatékonysággal lesz képes ellátni. Az élsportolók körében ugyanakkor az intenzív terhelés hatására sajnos bekövetkezhet, hogy a hajszálerek kialakulása nem tudja követni a szív tömegének növekedési ütemét, így a korábbi érhálózat képtelen megfelelő mennyiségű oxigént biztosítani a megnövekedett szívizomzat számára.

a testmozgás hatása a szív egészségére

Ennek következtében még ép koszorúérrendszer esetén is kialakulhat szívinfarktus, kitágult, renyhén működő szívizomzat vagy mindezek talaján életveszélyes szívritmuszavar. Ezen kívül javaslatot tesz a szűrés során felmerülő további szakvizsgálatokra, megbecsüli az esetleges hirtelen szívhalál kockázatát, illetve összegzi az elkerüléséhez szükséges teendőket.

Sztancsik doktornő hangsúlyozza, hogy a versenyengedélyhez ma még a legtöbb országban, így hazánkban sem előírás a kardiológiai szűrés vagy a rendszeres kontrollvizsgálat, sőt egyes országokban 18 éves kor alatt a sportorvosi szűrés sem!

Country 2 Szíverősítés mozgással Fiatal korban az ideális napi egy óra sportolás lenne, de már az is sokat tesz egészségért, aki heti 3 órát tölt mozgással. Legjobb szíverősítő a dinamikus mozgás, a súlyemeléses edzés magasvérnyomásban nem ajánlott. Pavlik Gábor sportorvossal a mozgás jelentőségéről beszélgettünk. A megelőzésben az egyik fontos szempont a mozgás, hiszen a mozgásszegény vagy mozgáshiányos életmód a szív- és érrendszeri betegségek egyik kockázata.

Éppen ezért fontos, hogy az élsportolók és hobbisportolók még inkább tisztában legyenek a saját megelőzési lehetőségeikkel, az elváltozások időbeni felfedezéséhez és a megelőzéséhez pedig elengedhetetlen a rendszeres kontroll. A legkisebb panasz esetén azonnal, egyébként évente javasolt a hobbi a testmozgás hatása a szív egészségére kardiológiailag szűrni. A fizikálisan és lelkileg is megterhelt versenysportolók szűrése pedig még kiváló teljesítőképesség és panaszmentesség esetén is évente fontos lenne a hirtelen szívhalál kivédése érdekében.

Tudomány szívinfarktus szívritmuszavar hirtelen szívhalál szív- és érrendszeri betegségek sportszív koszorúér-betegség Hírlevél feliratkozás Ne maradjon le az ORIGO cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail címét és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.

A vidám buli csodákra lehet képes MTI A Nyugat-Sydney-i Egyetem és a Sydney-i Egyetem kutatói több mint 48 ezer egészséges nagy-britanniai lakos adatait elemezték és között, azt vizsgálva, hogy a testmozgás milyen hatással van az egészségükre.